بچه های سایبری

جنگی که بود ، راهی که هست
بچه های سایبری

بچه های سایبری لبیکی است به فرمان جهاد نرم مقام معظم رهبری

آخرين نظرات
دوستان

آثار مخرب فیلم های هالیوودی

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۷ ب.ظ

فیلم های هالیوود و آثار مخرب آن

هالیوود مرکزی برای فیلم‌سازی در لس‌آنجلس آمریکا است که سالانه 700 فیلم تولید می‌کند و در هر سال 15 الی 16 میلیارد دلار سود خالص دارد و 78 درصد سینماهای جهان را تغذیه می‌کند.

هالییود

از بین سه هزار شبکه ای که به راحتی در ایران قابل استفاده است، 387 شبکه آن فقط فیلم‌های هالیوودی آمریکایی را نمایش می‌دهد که سراسر این فیلم‌ها، شهوت‌رانی و خشونت و تبلیغ اباحی‌گری است؛ متأسفانه بعضی از آن ها رکورد فیلم هایی مانند جومونگ را هم زده اند. فیلم‌های هالیوودی آثار مخرب گوناگونی بر افراد جامعه خواهد گذاشت که بعضی از آن ها عبارتند از:

جمع بین دین و بی‌دینی و یا آشتی‌دادن خدا و شیطان

مبادا فریب افراد نادانی را بخوریم که گناه میکنند و میگویند: مهم این است که «دلت پاک باشد» یا «به دل است» یا «یک شب است»یا «بعضی جنبه ندارند» ؛ زیرا این تفکر خطرناک و انحرافی، زاییدۀ بعضی از شاخههای مسیحیت و بدتر از آن، از عقاید فرقۀ ضالۀ مرجئه است که میگفتند گناه به ایمان قلبی انسان ضرری نمیزند. حضرتامیرعلیهالسلام خوارج را یک بار لعن فرمودند؛ اما مرجئه را دو مرتبه لعن کردند؛ ایشان تفکر مرجئه را به‌مراتب از تفکر خوارج خطرناک‌تر می‌دانستند؛ زیرا این طرز تفکر، موجب پدید آمدن فساد اجتماعی می‌شود. حضرت ‌امام صادق علیهالسلام میفرمایند:

فَالْإِیمَانُ هُوَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ‏ وَ عَقْدٌ بِالْقَلْبِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْکَانِ فَالْإِیمَانُ بَعْضُهُ مِنْ بَعْض (محمدباقر مجلسی، بحارالانوار ، ج5،ص32)

پس ایمان (سه مرحله دارد) اقرار با زبان و گره خوردن با قلب و عمل نمودن به ارکان.

هالییود

به‌علاوه، در همین یک شبهاست که بعضی راه صدساله را رفتند و امام زمانشانارواحنافداه را ملاقاتکردند و برعکس، برخی مانند ابلیس، ایمان چندین‌سالۀ خود را از‌دست‌دادند؛ حبط عمل گشتند و شرمندۀ امام زمان‌‌ارواحنافداه شدند. اصلاً گاهی بازگشت به آغاز، کار بسیار دشواری است؛ ضمن این که شب اول قبر هم یک شب است، اما نتیجه همین یک شب های دنیایی است.

خدای متعال در قرآن کریم به پیامبر عظیمالشأن‌‌صلیاللهعلیهوآلهمیفرماید:

قُلْ انْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ‏ اللَّهَ‏فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّه‏ (آل عمران،آیه 31)

ای پیامبر! (به مردم بگو) که اگر خدا را دوست دارید، از من پیروی کنید.

محبت قلبی به‌تنهایی کافی نیست؛ بلکه این عمل انسان است که او را نجات می‌دهد. دل انسان فقط با انجام واجبات و ترک محرمات از سیاهی گناه پاک می‌شود و صفا مییابد. از طرفی نبی اکرم اسلامصلیاللهعلیهوآله مزد رسالتشان را محبت به اهلبیتعلیهمالسلام بیان نفرمودند، بلکه فرمودند:

لا اسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ اجْراً الَّا الْمَوَدَّةَ فِی‏ الْقُرْبى‏( شوری، 23)

(ای رسول ما به امت) بگو من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودت مرا در حق خویشاوندان منظور دارید.

بین محبت و مودت تفاوت هست: منظور از محبت، علاقۀ قلبی است؛ اما مودت این است که انسان علاقۀ قلبی خود را در عمل و گفتار بروز بدهد و راه مودت، جز انجام دستورات الهی نیست.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی