بچه های سایبری

جنگی که بود ، راهی که هست
بچه های سایبری

بچه های سایبری لبیکی است به فرمان جهاد نرم مقام معظم رهبری

آخرين نظرات
دوستان

از این رو به آن رو

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۶ ب.ظ

در بصره زنی به نام شعوانه بود که در تمام مجالس فسق و فجور شرکت می‌کرد؛ روزی با اطرافیانش به خانهای رسید که از آن صدای گریه بلند بود؛ شخصی را فرستاد خبر بیاورد؛ اما برنگشت؛ دومی را فرستاد، برنگشت؛ سومی را فرستاد و سفارشکرد که زود برگردد؛ او بازگشت و گفت این ماتمِ زندگان است نه مردگان، بلکه ماتم گنهکاران است.شعوانه خود رفت تا ببیند چه خبر است. واعظی را دید که جمعی دور او نشستهاند و او آن‌ها را از عذاب میترسانَد و همه گریه میکنند؛ واعظ این آیه را خواند:

اذا رَاتْهُمْ مِنْ‏ مَکانٍ‏ بَعِیدٍ سَمِعُوا لَها تَغَیُّظاً وَ زَفِیراً وَ اذا الْقُوا مِنْها مَکاناً ضَیِّقاً مُقَرَّنِینَ دَعَوْا هُنالِکَ ثُبُوراً (فرقان، 12 و 13)

هنگامیکه جهنم گنهکاران را از مکان دور می‌بیند، صدای خشمآلودش را که با نفسزدن شدید همراه است میشنوند و هنگامیکه در جای تنگی از آن افکنده شوند، درحالیکه در غل و زنجیرند، در آنجا فریاد واویلای آنان بلند می‌شود.

(به ادامه مطلب مراجعه کنید)

 

آیات الهی چنان در او اثر کرد که گفت: «ای شیخ، من یکی از روسیاهانم، آیا خدا مرا میآمرزد؟» شیخ گفت:«البته، حتی اگر به اندازۀ شعوانه گناه کرده‌باشی.» او گفت: «من همان شعوانه‌ام و از این ‌پس می‌خواهم گناه نکنم.» واعظ گفت: «خدا ارحمالراحمین است.»شعوانه توبه کرد و تمام اطرافیان خود را آزاد نمود و مشغول جبران‌کردن گذشته شد تا بدنش ضعیف و رنجور گردید. روزی با خود گفت: بدن من در این دنیا چنین شد، نمیدانم در آخرت حالم چگونه است؟ ندایی غیبی را شنید که گفت دلخوش‌دار و ملازم درگاه او باش تا قیامت برسد. (احمد نراقی رحمه الله، معراج السعاده)

پس ممکن است ما نیز همچون شعوانه و مانند او، یکشبه راه صدساله را بپوییم و به اعلی‌علیین برسیم، همچنان که بسیاری در زمان ما این گونه بوده و هستند و یا اینکه یکشبه، (به‌ویژه در شب‌های عروسی ها و میهمانی‌هایمان که حلال و حرام الهی رعایت نمی‌شود) دل مولا امامزمانارواحنافداه را به درد آوریم و در اسفلسافلین بیفتیم و عباداتمان حبط گردد.

دشمنان ما از طریق فیلم های بسیار جذاب و محرک، به طور غیر مستقیم به مخاطب خود می فهمانند که هم می‌توان نمازخوان بود و روزه گرفت و به اوضاع منزل و فرزندان رسیدگی کرد و هم در جلسات پارتی شبانه همراه با مستی و رقص و... شرکت کرد و در اجتماع نیز با برهنگی و یا بدحجابی ظاهر شد، ولی این ها به ایمان قلبی انسان هیچ ضرری وارد نخواهد کرد و نباید نسبت به دین خشک برخورد کرد!.

و آدم کشی شاید بتوان یکی از آشکار ترین آسیبی که با گسترش استفاده از ماهواره و فیلم های هالیوودی در جامعه کنونی دچار آن شده ایم را ترویج خشونت دانست.

در برنامه های تولید شده تلویزیون های ماهواره ای و بویژه در فیلم های هالیوود، عموما صحنه های خشن بدون سانسور و بدون توجه به سن مخاطب، به وفور نمایش داده می شود ومسلما افراد چه بخواهند و چه نخواهند، دیدن چنین صحنه هایی در ضمیر ناخودآگاه آنان تاثیر می گذارد.

گاهی این صحنه ها به قدری هنرمندانه و واقعی ساخته شده اند که افراد با دیدن این صحنه، گویی دارند آموزش نحوه بروز خشونت در چنین شرایطی را می بینند و همین مطلب سبب می شود که افرادی تحت تاثیر ماهواره، در شرایط مشابه از خودشان رفتار هایی خشونت آمیز بروز دهند.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی