بچه های سایبری

جنگی که بود ، راهی که هست
بچه های سایبری

بچه های سایبری لبیکی است به فرمان جهاد نرم مقام معظم رهبری

آخرين نظرات
دوستان

چرا ماهواره نه؟؟؟خطر چشم .....

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹ ق.ظ

خداوند حکیم در قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در احادیث نورانیشان، در مورد گناه چشم حساسیت نشان می دهند و معتقدند که اکثر خیانت ها و ناپاکی ها و فتنه گری ها، ریشه در مراقبت نکردن از چشم دارد و لذا خداوند به مردان و زنان مسلمان، دستور به پوشاندن چشم می دهد و می فرماید:

قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّواْ مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یحَفَظُواْ فُرُوجَهُمْ  ذَالِکَ أَزْکىَ‏ لهُمْ  إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ  بِمَا یَصْنَعُونَ (سوره مبارکه نور آیه 30)

ای پیامبر! به مردان مؤمن بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود را نگه دارند؛ این برایشان پاکیزه‏تر است، زیرا خدا به کارهایى که مى‏کنند آگاه است.

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا  وَ لْیَضْرِبْنَ بخُمُرِهِنَّ عَلىَ‏ جُیُوبهِنَّ  وَ لَا یُبْدِینَ زِینَتَهُن(سوره مبارکه نور آیه 31)

و به زنان مؤمنه بگو که چشمان خویش فروگیرند و شرمگاه خود را نگه دارند و زینت هاى خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه‏هاى خود را تا گریبان فروگذارند و زینت هاى خود را آشکار نکنند.

(ادامه مطلب)

عاقلان می‌دانند که نگاه به نامحرم و یا فیلم مبتذل و... لذتش ناپایدار و زودگذر است و انسان را از لذت‌های دائمی بهشت و لذت‌های ماندگار معنوی باز می‌دارد و به دنبال این چند دقیقه لذت، حسرت و پشیمانی و افسردگی در دنیا خواهد بود و نهایتا انسان را دچار انواع عذاب‌های برزخی و جهنم خواهد کرد و در زندگی انسان، آثار جبران‌ناپذیری خواهد گذاشت. امیرالمؤمنین علیه السلام، آرامش قلب را در مراقبت از چشم می دانند و می فرمایند: مَن غَضَّ طَرفَه أراحَ قلبه:(غررالحکم و دررالحکم ص 663) کسی که چشمش را بپوشاند، قلبش آرام است.

 امام صادقعلیهالسلام میفرمایند: از نگاه [ناپاک] بپرهیزید که تخم شهوت در دل میکارد و همین برای فتنه‌انگیزی در صاحب آن دل بس است.(محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج75، ص283)

معصومعلیهالسلام  در مورد مجازات کسی که نگاه حرام می کند می فرمایند: خداوند در قیامت چشمهایش را از آتش پُر میکند.(محمدباقر مجلسی، بحار الانوار، ج73 ، ص334 )

جانْ لوح سفیدی است، سیاهش نکنید                هر آنچه گنـــاه است، نگاهش نکنید

این قطعه زمین دل که در دست شماست              مــوقوفۀ دین است، تبــاهش نکنید

لازم به ذکر است همین آنتن‌های ماهواره‌ای معمولی که متأسفانه روی بام بسیاری از خانه‌ها قرار گرفته، از بین بیش از 17666 شبکه ماهواره ای در کل دنیا، 3 هزار شبکۀ مختلف را به طور شفاف و دیجیتالی نمایش می‌دهد و فقط با فشردن یک کلید می‌توان به‌راحتی به تمام شبکه‌های مبتذل ومستهجن آن دست پیداکرد؟ آیا باز هم انسان عاقل می‌گوید که من به خودم مطمئنم؟

 

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی